X
تبلیغات
" Act Mart " اکت مارت - سود پائین،فروش زیاد سرگذشت موفق‌ترین‌ فروشگاه زنجیره‌ای جهان
آشنایی با برترین فروشگاههای اینترنتی جهان
تحلیل‌گران موفقیت این شرکت را مدیون استعداد خاص آن در هدف‌گیریهای دقیق مالی می‌دانند. کارشناس دوپن‌دنان موسسه دلالی پاریس‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌گوید«کیفیت مدیریت کارفور عالی‌ است»دو نفر بنامهای مارسل فورنیه و لویی دفوری که بقال‌زاده بودند این شرکت‌ ارا در سال 1960 تاسیس کردند و اولین‌ فروشگاه عظیم آن سه سال بعد در حومه‌ پاریس افتتاح شد.دوازده سال بعد تعداد فروشگاههای شرکت در فرانسه به 38 باب‌ رسید.در سال 1986 این رقم به 69 فروشگاه بالغ شد.

شیوه بازاریابی کارفور همان روش‌ قدیمی جنس زیاد به قیمت ارزان فروختن‌ است.در هریک از شهرهای پاریس،تایپه، بوئنوس‌آیرس یا سائوپولو اگر کسی در خرید هرنوع کالا از مارچوبه تا صندلی‌ راحتی،جویای تخفیف کلی باشد باید به‌ فروشگاه کارفور برود.در یکی از فروشگاههای کارفور در ریودوژانیرو زن‌ میانسالی در حالیکه نفس زنان چرخ خرید را جلو می‌برد می‌گوید»آدم باید نیرو داشته‌ باشد تا مغازه به این بزرگی را زیر پا بگذارد ولی خرید کردن در اینجا خیلی آسانتر است.»او و همسایگانش ماهی یکبار اتوبوس دربست کرایه می‌کنند تا آنها را از شهر خودشان که 175 کیلومتر آن‌ طرف‌تر است به کارفور برساند.

خرید کردن هزاران مشتری نظیر این‌ خانم در سراسر جهان باعث شده است که‌ آمار مالی کارفور درخشان بشود.فروش‌ کل این شرکت در ده ماه سال 1991 معادل 5/31 درصد بالا رفت و تقریبا به‌ 7/15 میلیارد دلار رسید در حالیکه‌ درآمد خالصش 7/6 درصد افزایش یافت‌ و به 101 میلیون دلار رسید.در نتیجه، سهام کارفور در بورس پاریس جزء مرغوبترین سهام است.ظرف یکسال از اول دسامبر 90 تا اول دسامبر 91 سهام‌ مزبور 27 درصد ترقی کرد و به 2125 فرانک(381 دلار)رسید.این عملکرد 13 درصد از بازار بورس جلوتر است.

راز موفقیت کارفور در برنامه‌ریزی‌ دقیق و رسیدگی به جزئیات نهفته است. یک عامل مهم در این راستا واگذاری کار تصمیم‌گیری به شعبه‌هاست

+ نوشته شده در  جمعه دوازدهم آبان 1391ساعت 23:44  توسط actmart.ir  |